Povinné údaje na webu

Fotky od fotografa na web máte hotové. Grafika, logo a možná i texty od webového copywritera připraveny. Přemýšlíte, jestli je to všechno. Rozhodně byste neměli zapomenout na povinné údaje na webu. Co se tam musí objevit? Pojďme se na to podívat.

Ze zákona povinné údaje

Podle občanského zákoníku musí web obsahovat identifikační údaje v případě, že jste osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ) nebo podnikajících právnická osoba. Kontroly provádí živnostenský úřad a při nedodržení hrozí pokuta ve výši až 100 000 Kč. Kontroly opravdu probíhají, pokuty se sice obvykle neudělují v plné výši (alespoň u menších podnikatelů), ale předejít nepříjemnostem a ušetřit na zbytečné pokutě lze pomocí pár kliknutí, tak proč to neudělat. Tyto údaje je vhodné umístit do patičky webu, na stránku s kontaktem nebo na stránku o vás. Výhoda také je, že web, na kterém jsou vaše údaje, působí profesionálně a důvěryhodně. A teď už konkrétně, o jaké údaje se jedná.

OSVČ uvádí tyto údaje

Jméno a příjmení

Adresa místa podnikání

IČO

DIČ, pokud jste plátci DPH

Informace, kde a kdy jste byli zapsáni do živnostenského rejstříku: Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku v (místo zapsání) od ( datum zapsání).

Pokud jste zapsáni v obchodním rejstříku, je nutné dodat ještě evidenční číslo registrace a jednací číslo. Spisová značka: “-Oddíl a vložka- vedená u rejstříkového soudu v ‑město-”.

Právnická osoba uvádí tyto údaje

Název společnosti

Sídlo společnosti

IČO

DIČ, pokud jste plátci DPH

Spisová značka: “-Oddíl a vložka- vedená u rejstříkového soudu v ‑město-”.

Právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku vedeném v (uvést místo zapsání) od (uvést datum zapsání)

Tohle platí pouze pro podnikatele

Pokud nejste podnikatel a máte například jen blog o vaření, tato povinnost se na vás samozřejmě nevztahuje. A pokud máte e‑shop, vyhledejte si na googlu ještě Právní náležitosti e‑shopu.

Mohlo by vás zajímat

Instagram pro začátečníky

Instagram pro začátečníky

Základy Instagramu (IG)Založení profilu Pro založení firemního profilu není nutné mít osobní profil. Není to tedy jako na Facebooku, že musíte mít osobní profil, abyste mohli založit profesní stránku. Na Instagramu můžete založit rovnou firemní profil. Profil na...

Tvorba webů pro podnikatelky Tereza Tomanová Webstera

Tereza, webdesignerka

Jsem Tereza a vytvořím vám web, který krásně vypadá, perfektně funguje a vystihne výjimečnost vašeho podnikání. Mým rukopisem jsou jemné, designové weby.

KATEGORIE